<html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"></head><body style="word-wrap: break-word; -webkit-nbsp-mode: space; line-break: after-white-space;" class="">Hi folks,<div class=""><br class=""></div><div class="">I’m sorry that I missed my own deadline for scheduling this. The preferences were split here between 1 and 2, but I think 1 will work better moving forward as the two WGs might need to have a little time to respond to discussions during these joint meetings.</div><div class=""><br class=""></div><div class="">It’s probably too late to put this together for this week, but maybe we can start in two weeks? I’ll join the Sessions WG today to at least discuss this with the folks on that call.</div><div class=""><br class=""></div><div class=""><div class="">Thanks,</div><div class="">Wes</div></div><div><br class=""><blockquote type="cite" class=""><div class="">On Sep 27, 2021, at 10:10 AM, Wesley Bland <<a href="mailto:work@wesbland.com" class="">work@wesbland.com</a>> wrote:</div><br class="Apple-interchange-newline"><div class=""><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" class=""><div style="word-wrap: break-word; -webkit-nbsp-mode: space; line-break: after-white-space;" class="">Hi all,<div class=""><br class=""></div><div class="">I want to remind folks to please reply to this email with your preferences. Right now, I have an even split of 1s (Sessions folks) and 2s (FT folks). Logistically, it would probably be simpler to do 1 so we don’t have to shuffle between topics, so that would be my preference, but please indicate your's by replying. I’ll work with the WG leaders on Wednesday to set up whatever we pick.</div><div class=""><br class=""></div><div class=""><div class="">Thanks,</div><div class="">Wes</div><div class=""><br class=""><blockquote type="cite" class=""><div class="">On Sep 20, 2021, at 12:12 PM, Wesley Bland <<a href="mailto:work@wesbland.com" class="">work@wesbland.com</a>> wrote:</div><br class="Apple-interchange-newline"><div class=""><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" class=""><div style="word-wrap: break-word; -webkit-nbsp-mode: space; line-break: after-white-space;" class="">Hi all,<div class=""><br class=""></div><div class="">In the recent plenary discussion in the MPI Forum about future fault tolerance proposals, it became clear that our two working groups needed to coordinate some of our work to avoid duplication and promote interoperability. In the FTWG today, we discussed this a little more with Dan “representing” the Sessions WG. At this point, it probably makes sense to try to find a few times over the next few months where we can all meet together to cover topics that our two groups are exploring. I think we have three options to do this:</div><div class=""><br class=""></div><div class="">1. The FTWG meets every other week. On weeks where the FTWG isn’t meeting anyway, we could have a joint meeting during the Sessions WG time slot (12pm US Central I think). The FTWG met this week so this would theoretically start next week (or two weeks after that).</div><div class=""><br class=""></div><div class="">2. Merge the meeting time slots and share the middle hour. The FTWG meets in the hour before the Sessions WG. So we could have the middle hour (11:30am - 12:30pm US Central time) be common time every other week to discuss common items while leaving time for the two WGs during their normal time slots. This would involve some Zoom link merging, but we could figure that out.</div><div class=""><br class=""></div><div class="">3. Pick a completely different time to meet in addition to our existing WG times.</div><div class=""><br class=""></div><div class="">So as an action item for each person who is interested in participating here are two things to do:</div><div class=""><br class=""></div><div class=""><b class="">a. Indicate your availability for a meeting on this doodle poll: <a href="https://doodle.com/poll/2wztvc68b8gw6e7m?utm_source=poll&utm_medium=link" class="">https://doodle.com/poll/2wztvc68b8gw6e7m?utm_source=poll&utm_medium=link</a>.</b> While the poll is anchored to this week, the times are for a recurring meeting every other week, so ignore any one-off conflicts you have this week.</div><div class=""><br class=""></div><div class=""><b class="">b. Pick your preference between 1, 2, and 3 above and respond to this email.</b> If you’re not on both mailing lists, this will likely generate a bunch of bounces for you. Feel free to register for the list you’re not currently on to avoid that problem. You can also reply just to me, but you won’t impose your preferences on the rest of the group that way. :)</div><div class=""><b class=""><br class=""></b></div><div class="">Based on the responses, I’ll try to find a time that works best for the most people.</div><div class=""><br class=""></div><div class=""><div class="">Thanks,</div><div class="">Wes</div></div></div></div></blockquote></div><br class=""></div></div></div></blockquote></div><br class=""></body></html>